midweek madness – krossad på mattan!

firade att det var  onsdag med en sejour på jiujitsu-mattan. blev tillfrågad av en kompis om jag ville följa med till klubben där han tränar. ser det som ett värvningsförsök.

som väntat var alla mycket trevliga. träningen i sig var bra, särskilt för mig som inte brottats alls på nästan ett år (om jag minns rätt). teknikerna i sig var sådana jag minns som småpotatis när brottningsvolymen var något högre (6-10 h/vecka) men som gav viss utmaning nu.

styrketräningen har helt klart gett resultat som känns även när jag brottas (och det var på något sätt ett delmål). tyvärr fastnade jag i dåliga positioner och gick på grejor som jag ofta inte hade något för. några särskilda saker ser jag i efterhand som sådant jag jobbade mycket med för att komma vidare ifrån eller bygga vidare på tidigare. tyvärr svek kombinationen muskelminne/hjärna just i stunden.

all in all var det riktigt roligt att vara på mattan igen. avser att göra plats för några fler tillfällen under sommaren, när det finns något mera tid (hurra för enbart heltidsarbete istället för 150-200 % som det är annars).

konditionen var helt utraderad. puffade värre än stora stygga vargen när passet var klart. toppade formen under första sparringronden, därefter var det energimässigt nedåt. jag kommer ihåg varför jag gillar att ha så bra kondition att jag kan klara mig nästan enbart på den (det blir i alla fall lättare att sätta upp en hygglig offensiv).

Det här inlägget postades i omkring och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till midweek madness – krossad på mattan!

  1. Ping: w2d3 – om jag kunde lyfta något, skulle jag lyfta det där | lyfta på jobbet

Kommentera

