w2d1 – helt stekt med nerverna på utsidan

skönt att åter vara i vardagen efter en helg med miljöombyte. på många sätt en mycket bra tripp.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+ (efter uppvärmning med lätta treor på 20 kg, 30 kg, 40 kg).

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 52.5 kg
  3. 3x 60.0 kg

stannade på minsta möjliga volym, som i förra veckan. jag saknar någonting, oklart vad.

assistanslyft

chins/pullups

  1. 9
  2. 6x 10 kg
  3. 6x 10 kg
  4. 6x 10 kg
  5. 9

dips

  1. 15
  2. 15x 10 kg
  3. 15x 10 kg
  4. 15x 10 kg
  5. 15

bicepscurls i preacherbänk, z-stång och feta grepp

  1. 10x 30 kg
  2. 10x 30 kg

tankar

  • frånvaron av satsning på styrkeökning/PRs under paleoutmaningen står fast. har klippt några kg (varav 95 % säkert är vatten), men det känns bra. tror dock att om jag äter och lyfter som jag gjort under höst 2013/vår 2014 kommer jag att ersätta fettvikt med mera muskelvikt. har tappat påtagligt fett över höfterna, exempelvis.
  • jag gjorde måndagens assistanslyft även i lördags och kände att det inte gjorde så mycket med lägre volym i pullups.
  • huvudlyftet var fortsatt enbarmligt. ser en risk i att jag bygger upp och förstärker en mental spärr. har jobbat med visualisering av lyftet, men behöver uppenbart köra på lite till.
  • den här bloggens syfte är att gnälla om styrketräning. trots det vill jag välla ur mig att en av mina kamrater inte längre är i livet. världen var en lite bättre plats medan han var här.
  • till ovanstående kommer de två andra dödsfallen nära familjen, händelser jag tycker borde kunnat undvikas (men det är lätt att kritisera när man själv inte är beslutsfattande part).
16 Juni 2014

16 Juni 2014

16 Juni 2014

16 Juni 2014 – i scrubsen

avslutningsvis tycker jag själv att jag ser mycket mäktigare ut iförd scrubs än enbart i födslouniformen.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

