fredag vecka 2 – allergin knäcker mig (squat)

allergin har slagit till, och jag slarvar med antihistaminerna. för en dryg vecka sedan hade jag en, relativt, påfrestande sjukdomsepisod. all in all är det inte så konstigt att jag är trött och svag. min inställning påminner om en motivationsmässig förebild, claes hultling, som rakt av vägrar att begränsas av kroppen. tilläggas bör att hultling bröt nacken på ett ganska otäckt sätt för en del år sen. det sket han i och blev ledande inom behandling av ryggskadepatienter. han har också byggt grejor för att kunna åka skidor i alperna, röja runt på en motorcykel och så vidare. dessutom är han rolig. i det större perspektivet kan jag alltså leva med att göra en dålig vecka på gymmet.

idag var det två tjejer som lyfte fria vikter. ja, och så mannen som spyr i duschen (som av en ren slump fanns det ingen tvål till honom idag heller). ena tjejen är bekant, den andra inte. valde att inte smygfota dem, även om jag inbillar mig att en viss person hade uppskattat det tilltaget.

uppvärmning

lätta treor knäböj på 20 kg, 60 kg, 70 kg, 80 kg, 90 kg.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 107.5 kg
  2. 3x 122.5 kg
  3. 3x 137.5 kg

kroppen är svag idag. utifrån tidigare loggar kändes en femma självklar i sista setet, troligen en sexa. bröt ihop eftet tre reps.

tog en antihistamin och gick vidare. ryggen är helt stekt.

assistanslyft

front squats, ren volym

  1. 10x 70.0 kg
  2. 10x 70.0 kg
  3. 10x 70.0 kg
  4. 10x 70.0 kg
  5. 10x 70.0 kg

har provat att köra frontar på 5/3/1-schema tidigare, men wendler skriver att det är för idioter. fronts passar bäst som assistans, så det var vad det blev också. valde att lägga mig på en vikt som jag säkert skulle klara av, med tanke på att jag kraschade i huvudlyftet.

mera squats, men fullständiga med röv mot vad

  1. 10x 100.0 kg
  2. 10x 100.0 kg
  3. 10x 100.0 kg

avbröt här. kände att jag inte hade lust mer, just idag. ryggen började ge sig på riktigt. sitter nu, fem timmar senare, och kämpar mot att lägga mig ned för att få vila. det är hårt att vara vit akademikerman i dagens industrialiserade samhälle.

var själv kvar i gymmet efter det här. firade med att göra några set bicepscurls  för att tagga till inför dagen (läs: sitta inomhus och titta på sjuka kroppsdelar när solen strålar ute).

bicepscurls (z-stång, feta grepp)

  1. 10x 27.5 kg
  2. 10x 30.0 kg
  3. 10x 30.0 kg
  4. 10x 30.0 kg

nu fick jag nog.

 

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

