torsdag vecka 2 – negativt linjärt

sov dåligt inatt. mestadels på grund av något som låg utanför min kontroll. delvis för att jag slarvat med antihistaminerna, så allergin löper amok.

igår kände jag hur stressen smög upp på mig. trodde planeringen skulle hålla de känslorna borta någon vecka till. några hårda veckor till, sedan ned på lågvarv fram till september. detta givet att planeringen håller.

kroppen har varit helt knäckt sedan tisdagens marklyft. oklart exakt var jag tog ut mig så väldigt. trodde jag höll ihop bättre än såhär.

uppvärmning

lätta treor bänkpress på 20 kg, 40 kg, 50 kg, 60 kg.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 70.0 kg
  2. 3x 80.0 kg
  3. 3x 90.0 kg

baslinjen i sista setet var, i min tankevärld, en femma. målet sex repetitioner. fick erkänna mig besegrad efter ynkliga tre repetitioner. tar inte så värst hårt på det, trots allt. tycker att med givna förutsättningar blev det en okej, men inte mer, insats.

laddar om, blickar inåt och kommer ut som en bättre människa på andra sidan.

assistanslyft

mera bänkpress på lägre belastning och med feta grepp.

  1. 10x 60.0 kg
  2. 10x 60.0 kg
  3. 10x 60.0 kg
  4. 10x 60.0 kg
  5. 10x 60.0 kg

var riktig trött här. kände mig extra knäckt av en hurtig tjej i powerracket bredvid som gjorde overhead squats. uppblåst, trött och rödmosig. pressade ut mina reps.

krocs

  1. 16x 40.0 kg
  2. 16x 40.0 kg
  3. 16x 40.0 kg
  4. 16x 40.0 kg
  5. 16x 40.0 kg

varvade in med dumbbell press (5x5x20 kg per sida)  mellan varje set av krocs.

rundade av, kastade mig in i duschen. får göra bättre ifrån mig under dagens arbetsmoment för att kompensera upp.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

