måndag vecka 2 – militärpress

valde faktiskt att inte börja om på vecka 1, utan att istället fortsätta till vecka 2, precis som schemat egentligen säger. jag har, slentrianmässigt, gjort till standard att börja om på vecka 1 när avvikelser inträffar. hur som helst. min protegé och jag gjorde studentgymmet osäkert igen.

vanligtvis, när jag är på personalgymmet, är det mest medelålders människor som följer två stereotyper: crosstrainer ad infinitum eller bicepscurls på samma sätt. nu, däremot, är det fullt av sjukgymnaststudenter (eller fysioterapeuter som utbildningen heter numera). klart olika kroppssammansättning på de två gymmen, alltså. rent estetiskt föredrar jag studentgymmet.

dagens studentikosa behållning var en kille som kom in med någon sorts andningsmask (tänk Bane i ”the dark knights rises”). jag gissar att han antingen ville öka på syrebelastningen eller hade sprungit och att det var någon sorts luftvärmare. det såg väldigt skojigt ut när en ganska bitig darth vader och en bitig tjej därtill knallar in.

jag har, till sist, åter en fungerande bärbar dator. det tog bara två månader och mycket svett så löste det sig.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 52.5 kg
  3. 5x 60.0 kg

well. jag blir svagare och svagare. det känns tryggt på något sätt. en linjär och konstant försämring. utveckling/avveckling.

assistanslyft

mera militärpress, men med mindre belastning och feta grepp

  1. 10x 42.5 kg
  2. 10x 42.5 kg
  3. 10x 42.5 kg
  4. 10x 42.5 kg
  5. 10x 42.5 kg

det gick ok här. inget roligt att meddela. sedan dips och pullups/chins.
dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

jag gillar dips. allt kan alltid bli bättre, men under omständigheterna och med mina mål fungerar dipsen bra.
pullups

  1. 9
  2. 9
  3. 9
  4. 9
  5. 9

kände mig som vanligt svag i pullups. tur att självförtroendet inte blev för bra mot slutet av dagens lyftande, då hade jag varit odräglig. därefter spring iväg och ordna hundra saker. hade tänkt skapa små mikroutrymmen för mig själv under dagen. planerade intervaller i backe vid klockan 15ish. och regnet det öser ned (it’s raining cats and dogs!).

edit: det blev sprinter i backe på eftermiddagen. nu, morgonen efter, känner jag mig som att någon hoppat på mitt bröst. good times!

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

