måndag vecka 3 – militärpress (platå eller kass?)

strålande dag. cyklade till gymmet och var i princip ensam ute på gatorna. alla andra ligger väl hemma och sover.

fick ringa min kompis vakten för att komma in till skivstängerna. tydligen har låssystemet fått för sig att ingen ska få komma in. men det löste sig alltså väldigt smidigt.

smackade i mig en banan innan jag satte igång. tänkte att kroppen behövde en omladdning efter cykelturen.

uppvärmning

militärpress, lätta treor på 20 kg, 30 kg och 40 kg.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+.

5×50.0 kg
3×57.5 kg
3×62 5 kg

kass alltså. förra vecka tog jag en fyra i sista setet. känns som om jag bara blir svagare och svagare. inte riktigt den utveckling jag hoppats på.

ska gräva på interwebz och se vad den samlade bro science säger. mera baseball och cheetos, gissar jag.

assistanslyft

mera militärpress, men med feta grepp.

10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg

helt okej här. önskade jag kunnat skapa den här känslan i huvudlyftet.

dips och pullups/chins. först ett sen dips, sen chins och så vidare.

dips med vikt

15x5kg
15×5 kg
15×10 kg
15x10kg
15×10 kg

pullups

9
9
9
9
9

pullups är alltid astungt. blir det bättre om jag hänger på vikt ett tag, och sedan återgår till enbart kroppsvikt?

dips kändes däremot bra. majoring in the minors for the win. fortsätter jag såhär har jag en lysande framtid med avseende på just dipsen. oklart med resten.

bicepscurls med feta grepp i preacherbänk på formen 5 / 3 / 1+.

5×32.5 kg
3×37.5 kg
3×42.5 kg

det tar emot. satsade på fyra i sista setet men det gick inte alls. ser ändå potential för att öka belastningen eftersom jag gjort som programmet vill.

mera bicepscurls i preacherbänk och feta grepp

10×27.5 kg
10×27.5 kg
10×27.5 kg
10×27.5 kg
10×27.5 kg

förutom pojkdrömmen om att ha starka armar så fylls det specifika syftet att få ett starkare grepp. jag tycker det är påtaglig förbättring med greppstyrkan i framförallt marklyft och chins. kommer fortsätta såhär så länge önskade resultat kommer.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

