måndag vecka 2 – militärpress

en strålande fin morgon efter en mycket avslappnad helg. har som vanligt jobbat lördag och läst lite på söndagen, men runtomkring har stressnivåerna var ytterst låga. mycket skönt.

sov kass inatt. började fundera på en sak och det var dumt. tror jag fick totalt 4 timmars sömn. detta till trots var jag vid skivstången som vanligt imorse. ”ordem et progresso”, har jag för mig att det är. alternativet ”hinc robur et securitas” fungerar också med en konstnärlig tolkning, eftersom jag blir ett något mindre asshole när jag får in mina lyft enligt planen.

träffade inte den spyende mannen idag. gömde ändå tvålen i duschrummet i förebyggande syfte. det handlar inte om rättvisa utan om bestraffning (tack  garth ennis för den lärdomen).

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

3×47.5 kg
3×52.5 kg
5×60.0 kg

fick till en tjusig femma utan att slita ihjäl mig fullständigt. långsamma och planerade framsteg känns allt mer som vägen för mig.

assistanslyft

mera militärpress med feta grepp och lägre belastning

10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg

kände mig riktigt stark här. de första två seten flög förbi. jag ska inte säga att det inte kändes, för det gör det alltid, men det kändes klart mycket mindre än jag vant mig vid. en skön känsla!

dips och chins (pullups)

dips

15×5 kg
15×5 kg
15×5 kg
15×5 kg
15×5 kg

provade att hänga på en minimal vikt. upplevde att det tog mera men inte så mycket att formen åkte rakt ned i avloppet.

chins

9
9
9
9
9

den här övningen blir aldrig lättare. jag bara accepterar förnedringen som kommer med att jag hänger som en säck potatis i stången.

bicepscurls med feta grepp i preacherbänk

3×30.0 kg
3×35.0 kg
5×40.0 kg

okej här. får pressa mera nästa tillfälle. kommer aldrig kunna konkurrera med polska aktiebiceps, men det är inte ett mål heller.

mera bicepscurls

10×27.5 kg
10×27.5 kg
10×27.5 kg
10×27.5 kg

en dag ska jag få användning för alla curls när jag gör världens fulaste jävla can opener guard break på någon jag ogillar. tills dess är syftet oklart.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

