måndag vecka 1 – militärpress

cykeln startar om.

efter ett bra avslut på arbetsveckan och en jättefin helg är jag redo att ta i. fick börja direkt med att forcera väggen av regn som mötte mig utanför porten imorse.

kunde läsa en viktig sak på bussen och vara ännu mer förberedd än jag hade tänkt. tror att jag kan göra en riktigt bra arbetsvecka.

datorn är på reparation, så mobilen får duga för loggandet.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

5×42.5 kg
5×50 kg
7×57.5 kg

ökade en repetition från förra vecka 1. hade en gnutta kvar i tanken och känner tillförsikt inför kommande lyft.

assistanslyft

mera militärpress men med feta grepp och mindre belastning.

10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg
10×42.5 kg

skapligt genomförande. kunde varit finare. jag intalar mig att jag blåste det mesta krutet i huvudlyftet.

de feta greppen hjälper mig, upplever jag, att få upp stången. en synergistisk aktivering av muskler. dessutom känns det en aning enklare att få stången över mittpunkten med fat gripz på.

ett set dips, ett set chins osv för att följa upp.

dips

15
15
15
15
15

chins (pullups)

9
9
9
9
9

dips känns bra. efter idag överväget jag att börja hänga på vikter. chins är som en otrevlig petite morte, varenda gång.

till sist bicepscurls med z-stång och feta grepp i preacherbänk.

5×32.5 kg
5×35.0 kg
7×37.5 kg

helt okej. förra vecka 1 gav 6 reps i sista setet, idag kunde jag klättra en.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

