lördag vecka 2 – squat

sov morgon till 06. strålande sol idag. plockade ut pendelcykeln, drog på tightsen med kudde i rumpan och trampade till gymmet.

var själv på gymmet. lördag morgon 730 är det inte direkt trängsel (note to self).

uppvärmning

var på gång i hela kroppen efter cykelturen. käkade en banan och började med air squats. gjorde lätta treor knäböj på 20 kg, 40 kg, 60 kg, 80 kg och 100 kg.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 105. kg
  2. 3x 120.0 kg
  3. 6x 135.0 kg

här kändes kroppen bra, framförallt i sista setet. hade möjligen kunnat gå på en sjunde repetition, kände jag när jag hängde tillbaka stången. tillfreds med att göra en skaplig sexa i alla fall.

assistanslyft

front squats på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 70.0 kg
  2. 3x 80.0 kg
  3. 6x 90.0 kg

det här kändes som ett steg framåt. visst, inga stora kliv kanske, men steg icke desto mindre.

upplevde att jag höll stången på en bättre plats nu (axlarna behövde inte få så ont).

mera knäböj, men fullständiga med röv mot vad

  1. 10x 97.5 kg
  2. 10x 97.5 kg
  3. 10x 97.5 kg
  4. 10x 97.5 kg
  5. 10x 97.5 kg

inget särskilt här. fick ut mina reps. jobbade på formen, för även om jag tycker att jag kommer ned så väldigt djupt är det inte så. klart under parallell på alla, men alltid så djupt som jag avser. tror att jag har för stor bak, helt enkelt.

29 Mars 2014

29 Mars 2014

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

