fredag vecka 2 – bänkpress

våren verkar ha anlänt. skönt på alla sätt utom på sättet att ljuset speglar sig i en glasvägg och drar med full kraft mot min skrivplats. hoppas att min blindhet kompenseras med en fräsch solbränna.

äter min medhavda lunch  0830 idag. var väldigt hungrig efter att ha lyft. det är antagligen ett tecken på att kroppen vill ha två luncher idag. som av en ren slump finns ett ställe nära som serverar bra kalvburgare och pulled pork till lunch.

är svårt trött. tre dagar kvar, sedan urladdning igen. ser fram emot det.

uppvärmning

hjärnan hade kortslutning och trodde dagens lyft  var militärpress, men i position för bänkpress. värmde upp på stabila vikter som 20 kg, 30 kg, 40 kg och 50 kg tills jag insåg att jag var fel ute.

men, musklerna var igång så jag gick på huvudlyftet.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 70.0 kg
  2. 3x 80.0 kg
  3. 4x 90.0 kg

målet var egentligen en femma på 90 kg. kände efter den fjärde, som fungerade bra utom vid utlåsningen, att det var osäkert om jag skulle få upp en femte. vek mig för känslan och bytte taktik. fortsatte med singlar, bara för att se hur kroppen fungerade där.

  1. 1x 95.0 kg
  2. 1x 97.5 kg
  3. 1x 100.0 kg

ett PR i bänkpress, sett till rena kg. skön känsla.

assistanslyft

mera bänkpress, med feta grepp och mindre belastning.

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 625 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x 62.5 kg

de här lyften fungerade riktigt bra idag. nästan så bra att jag blev lite överraskad.

tänkte mycket på formen vid dagens bänkpress, framförallt vid huvudlyftet. ihop med skulderbladen, t-rex arms och driiiiiiiiiive med benen. rumpan låg som limmad mot bänken.

kroc rows

  1. 16x 40.0 kg
  2. 16x 40.0 kg
  3. 16x 40.0 kg
  4. 14x 40.0 kg
  5. 14x 40.0 kg

tungt. riktigt tungt. var omgiven av tre idioter (feta män som gjorde bicepscurls med hantlar) och en normal människa (deffad tjej som alltid lyfter samtidigt som jag på morgonen).

iakttagelser

  • gubbjäveln som snyter sig och nästan kräks i duschen är även ansvarig för att stjäla tvålflaskan från toaletten.
  • den feta grismannen är tillbaka. nu med ännu mer upprullade ärmar på t-shirten, och högre volym än någonsin på sina usla hörlurar (läckaget är betydande).
  • killen som hoppar in lat pulldowns har ökat på vikterna. även på hopphöjden för att få ned vikterna.
  • någon hade återigen använt kalk och smetat ned hela golvet. är mycket nyfiken på vem, för jag har ännu inte sett någon som lyfter något värt att använda kalk på.
  • avhöll mig från att passiv-aggressivt be en person plocka i ordning efter sig i omklädningsrummet. hoppades tyst att han skulle få en besvärlig infektion istället.
Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

