torsdag vecka 1 – bänkpress

utifrån jobbet passade det bäst att sköta bänkpressen idag och squat imorgon (lördag).

sov uselt natten till torsdag. kompenserade med att sova utmärkt natten till idag istället. hade hög motivation när jag skulle ge mig iväg. lovande väder också, och våren verkar vara på gång.

lyckades få näsblod redan i omklädningsrummet. frekvensen på just näsblod upplever jag har ökat senaste två månaderna. för mig oklart varför.

uppvärmning

lätta treor bänkpress på 20 kg, 30 kg, 40 kg och 50 kg.

mjukade upp handleder och axlar.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5  / 5+.

  1. 5x 65.0 kg
  2. 5x 75.0 kg
  3. 7x 85.0 kg

tog äntligen den sjunde repetitionen. förra vecka 1 (dvs för två veckor sedan, innan jag blev sjuk) gjorde jag sex repetitioner med viss möda. idag åkte den sjunde upp utan problem. hade lite kvar i tanken, men inte tillräckligt för att våga gå på ett set om åtta. när jag når 8×85.0 kg (som jag planerar att göra nästa cykel) kan det bli aktuellt att öka, beroende på hur de övriga seten (3+ och 1+) ser ut.

kände att jag hade bra driv och bra cues för mig själv (i stil med ”t-rex arms!” och ”quasimodo!”). jag har lärt mig något och växt lite under stången.

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp och mindre belastning.

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x 62.5 kg

som vanligt ganska odramatiskt. en bra känsla. tungt i sista setet, där jag gjorde två fula reps på slutet.

följde upp med krocs som vanligt.

  1. 16x 40.0 kg
  2. 16x 40.0 kg
  3. 16x 40.0 kg
  4. 14x 40.0 kg
  5. 14x 40.0 kg

bra känsla här, men skapligt tungt på slutet. fick blicka in i min kolsvarta själ för att hitta en extra energiboost.

hade gott om tid på mig. faktiskt så gott om tid att jag kan sitta och skriva i lugn och ro med en kopp kaffe.

nu är det tio raka arbetsdagar kvar och  jag har gjort 14 av arbetscykeln på totalt 35 dagar. nedförsbacke nu. målet hägrar. 🙂

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

