fredag vecka 1 – squat

den femte av fjorton raka arbetsdagar. borde vara tröttare än såhär, men känner mig oförskämt pigg hittills. kommer bli mycket kaffe. tror på en nedgång i humöret imorgon, lördag, och sedan upp igen.

helt oväntat visade sig crossfit-killen vara trevlig. han höll på med något i squat racket, men när jag närmade mig drog han av sig hörlurarna och meddelade att jag kunde ta över. han steg genast i aktning, från 0 till >0.

uppvärmning

lätta treor knäböj på 20 kg, 60 kg, 70 kg, 80 kg, 90 kg och 100 kg.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 100.0 kg (skulle varit 5x 97.5 kg, men jag tänkte fel med uppvärmningen idag igen)
  2. 5x 112.5 kg
  3. 8x 127.5 kg

ökade belastningen i varje set med 2.5 kg sedan förra vecka 1. bibehåll ändå åtta repetitioner i första setet.

assistanslyft

front squat på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 62.5 kg
  2. 5x 72.5 kg
  3. 8x 82.5 kg

upplever att frontarna tar sig. just nu är det inte främst benen som ger sig, utan axlarna där jag lägger stången. ska kolla på internet om någon har input där.

mera knäböj men fullständiga med röv mot vad.

  1. 10x 97.5 kg
  2. 10x 97.5 kg
  3. 10x 97.5 kg
  4. 10x 97.5 kg
  5. 10x 97.5 kg

de här seten kändes bättre, men inte nödvändigtvis lättare, än jag mindes från förra vecka 1. framsteg? kanske.

något jag inte hann i måndags  var assistans på bicepscurls, denna centrala övning. plockade in den idag istället.

bicepscurls i preacherbänk med feta grepp och z-stång.

  1. 10x 30.0 kg
  2. 10x 30.0 kg
  3. 10x 30.0 kg
  4. 10x 30.0 kg
  5. 10x 30.0 kg

här packade jag ihop, kom iväg i god tid. har nu avnjutit en kopp kaffe och ska dra mig mot dagens första aktivitet.

idag blir det bara jobb till 17, inte till 21 (som det varit måndag-torsdag). woho!

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

