torsdag vecka 1- bänkpress

sovmorgon till 0600 idag. även sista dagen denna veckan som jag jobbar till 21. fint väder, bra morgon hemma. 🙂

valde att inte förändra belastningen till den här cykeln. jag har en bit kvar innan jag, eventuellt vis av motgångarna med militärpress, kommer att slänga på fler skivor på stången.

idag blev det att dela bänkpressen med en annan snubbe. det fungerade lyckligtvis mycket bra, även om uppvärmningen inte blev precis som den brukar.

uppvärmning

mjukade upp handleder och axlar. 15 armhävningar.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 65.0 kg
  2. 5x 75.0 kg
  3. 6x 85.0 kg

ville gärna göra sju repetitioner i sista setet, men det blev sex. kände mig relativt mäktig i alla fall, eftersom den andra killen inte pallade 6×85.0 kg.

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp och mindre belastning

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x 62.5 kg

kände mig både stark och på gång här.

genomgående för bänkpressen var att handlederna kändes bra. jag försökte att inte tänka för mycket idag, bara så mycket att formen gav mig bra output.

kroc rows

  1. 14x 40.0 kg
  2. 14x 40.0 kg
  3. 14x 40.0 kg
  4. 14x 40.0 kg
  5. 14x 40.0 kg

här började faktiskt skuldrorna ge sig i sista setet. allt knackande på datorn gör väl sitt till, gissar jag.

mindre dator, mera vedhuggning!

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till torsdag vecka 1- bänkpress

  1. Ping: torsdag vecka 1 – bänkpress | lyfta på jobbet

Kommentera

