tisdag vecka 1 – marklyft

en tidig dag, och en rätt bra dag med en fin start. 🙂

under dagen har jag varit på det andra sjukhuset, och var hänvisad till det gymmet istället. av lite oklar anledning gillar jag inte det gymmet lika mycket, även om det är fint och välordnat. vanans makt, antagligen.

uppvärmning

lätta treor marklyft på 60 kg, 80 kg och 100 kg. vissa omständigheter gjorde att uppvärmningen inte var fullt så god som jag från början tänkte mig.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5  / 5+.

  1. 5x 117.5 kg
  2. 5x 135.0 kg
  3. 7x 155.0 kg

justerade min setup utifrån tidigare länkad artikel från elitefts och upplevde en utveckling. lyftet kändes bättre, men jag kan inte riktigt precisera hur.

bossen på gymmet där jag lyfte idag har ytterst låg tolerans för höga ljud, så jag är alltid extra försiktig när jag marklyfter (ser det som en del av rörelsen att sänka stången kontrollerat). idag landade stången som en fjäder efter varje repetition.

assistanslyft

mera marklyft. 1 set = 5x sumo+5x vanliga.

  1. (5+5)x 115.0 kg
  2. (5+5)x 115.0 kg
  3. (5+5)x 115.0 kg
  4. (5+5)x 115.0 kg
  5. (5+5)x 115.0 kg

tänkte mig varje rep som en singel där jag eftersträvade maximal kraftutveckling med avseende på hur fort jag kunde låsa ut övningen. givetvis med så god teknik jag alls kan förmå som prio #1.

magövningar följde. någon hade stulit hjulet (samma någon kommer få bära runt sina tänder i ett glas vatten när jag får veta vem det är).

situpsside bends om och om igen

situps (höll en viktskiva mot bröstet, raka ben som låg mot golvet, inget konstigt)

  1. 15x 5 kg
  2. 15x 5 kg
  3. 15x 5 kg
  4. 15x 5 kg
  5. 15x 5 kg

side bends

  1. 15x 30 kg (15 per sida)
  2. 15x 30 kg (15 per sida)
  3. 15x 30 kg (15 per sida)
  4. 15x 30 kg (15 per sida)
  5. 15x 30 kg (15 per sida)
Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

