fredag vecka 3 – squat

sov dåligt. fick istället en bra morgon utan stress, så det slutade på plus totalt sett. om jag har riktigt mycket tur blir det dessutom lugnt på jobbet imorgon, så jag kan göra sådant jag vill och inte bara sådant jag måste (jobb alltså, tyvärr medger inte intranätet mmo-spel).

idag jobbade jag tidigt, gick till gymmet och nu blir det fortsatt jobb. inom vissa gränser gillar jag att ha ansvar under frihet.

uppvärmning

lätta knäböj. först 10x 20 kg, sedan treor på 60 kg, 70 kg, 80 kg, 90 kg och 100 kg.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3  / 1+.

  1. 5x 110.0 kg
  2. 3x 125.0 kg
  3. 4x 140.0 kg

idag kändes kroppen stark. det har tvivelsutan att göra med att jag inte rakat mig på hela veckan. hade möjligen en repetition till i benen, men ryggen började ge sig. squatmornings känns inte aktuellt, så det fick vara.

i sista setet var min mentala inställning att jag skulle göra minst fyra singlar. mind tricks kanske är dåligt, men för mig känns det mycket lättare att tänka 4×1 istället för 1×4.

assistanslyft

gick vidare med front squats, även dessa på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 72.5 kg
  2. 3x 82.5 kg
  3. 5x 92.5 kg

kroppen kändes bra även här. framförallt tyckte jag, baserat på hur lyftet kändes, att mitt utförande förbättrats successivt. fortfarande långt att gå, men ändå framåt.

avrundade med mera squat, men fullständiga med röv mot vad.

  1. 10x 95.0 kg
  2. 10x 95.0 kg
  3. 10x 95.0 kg
  4. 10x 95.0 kg
  5. 10x 95.0 kg

summering av dagens lyft

kroppen känns stark. sinnet känns starkt.

jag ser antagligen ändå ut såhär när jag böjer (props till sir).

skwat_small

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

