torsdag vecka 3 – bänkpress

uppvärmning

lätta treor bänkpress på 20 kg, 30 kg, 40 kg, 50 kg och 60 kg.

mjukade upp handleder och axlar.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 75.0 kg
  2. 3x 85.0 kg
  3. 2x 95.0 kg

gjorde två sjysta reps i sista setet. gick vidare mot en tredje repetition, men avbröt. nästa cykel vill jag tro att det blir 3x 95.0 kg.

handledspositionen kändes tyvärr inte så bra idag som det gjorde vid förra veckans bänkpress. jag upplever en stor skillnad när greppet faller på plats jämfört med när det inte gör det.

assistanslyft

mera bänkpress med lite mindre belastning än ovan, fast längre set. även feta grepp här.

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x 62.5 kg

lyckades något bättre med greppet i de senare seten. fortfarande suboptimalt. får sno ihop det här lite snabbt, känns det som.

kroc rows

  1. 14x 40.0 kg
  2. 14x 40.0 kg
  3. 14x 40.0 kg
  4. 14x 40.0 kg
  5. 14x 40.0 kg

tungt, men det var ok. är konstig i armar och axlar efter omfattande datorarbete (note to self: skaffa dokumentsystem som är integrerat i hjärnan och hornhinnan för att komma ifrån tangentbord).

avrundning blev bicepscurls i preacherbänk med feta grepp. jag intalar mig att främst är för förbättrat grepp.

  1. 10x 27.5 kg
  2. 10x 27.5 kg
  3. 10x 27.5 kg

 

Annonser
Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s