fredag vecka 2 – squat

idag kunde jag lyfta på lunchen. faktiskt ett rätt bra arrangemang, även om det är ruskigt tidsineffektivt.

hade en intressant morgon och förmiddag. det finns en hel del att läsa och förstå.

uppvärmning

först ett tiotal air squats. därefter lätta treor knäböj på 20 kg, 60 kg, 70 kg, 80 kg och 90 kg.

huvudlyft

dagens huvudlyft var knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 102.5 kg
  2. 3x 1175. kg
  3. 7x 132.5 kg

gjorde ett skapligt sista set. kämpade för att hålla upplevt god form.

något som jag tycker har blivit mycket lättare (eller att jag har blivit bättre på det) är att inte vika inåt med knäna under rörelsen uppåt. en formsak som blivit bättre, bara att fortsätta jobba med allt.

kände mig hyggligt på gång, så jag fortsatte med singlar för att se hur dagsformen egentligen låg.

  1. 1x 140.0 kg
  2. 1x 150. kg
  3. 1x 157.5 kg 

sedan tidigare är mitt faktiska max 1 155.0 kg. 150.0 kg kändes bra idag så jag ville försöka höja. min miss berodde på, tror jag, främst tre saker:

  • jag är trött i allmänhet
  • jag borde ha vilat längre efter föregående set
  • jag gick ned alldeles för långt (och detta tror jag var nästan viktigast) eftersom jag fått för mig att jag inte på något vis vill vara över upplevt parallell

assistanslyft

front squat på formen 3 / 3 / 3+ efter mitt tidigare faktiska maxlyft på 105.0 kg.

  1. 3x 60.0 kg (jag lastade fel, det skulle varit 67.0 kg)
  2. 3x 77.5 kg
  3. 4x 87.5 kg

kändes skapligt tungt. valde att vara på den säkra sidan och bryta efter fyra repetitioner.

fullständiga knäböj med röv mot vad

  1. 10x 100.0 kg
  2. 10x 100.0 kg
  3. 10x 100.0 kg
  4. 10x 100.0 kg
  5. 10x 100.0 kg

framförallt sista setet var utmattande. då hade kroppen börjat kallna också. tror att jag träffade min temperaturtopp för dagen under andra setet av djupa knäböj. därefter var det bara en grind för att bli upplevt färdig för dagen.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

