torsdag vecka 2 – bänkpress

vaknade till ett fräscht vinterlandskap idag. underbart. våren får gärna komma, men jag gillar snö. en fin detalj är att snön täcker de sopor och hundskitar som grannarna lämnar på innergården, så jag slipper se eländet när jag går ut på morgonen.

uppvärmning

lätta treor bänkpress på 20 kg, 30 kg, 40 kg och 50 kg.

vänster handled kändes konstig, så jag snurrade lite extra med den. då återgick leden till standardläget.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 70.0 kg
  2. 3x 80.0 kg
  3. 4x 90.0 kg

äntligen tog jag en fjärde rep i sista setet. senaste vecka 2 i programmet missade jag den fjärde repetitionen trots att jag försökte hela två gånger. framsteg idag, hur som helst. lyckades inte med en femte repetition, men känslan jag hade kvar idag antyder att den femte inte är långt borta.

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp och belastning på cirka 60 % av beräknat 1RM ovan.

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x 62.5 kg

helt okej här. lyckades tyvärr inte riktigt klockrent med greppet. upplevde att jag fick ut mycket av seten idag.

kroc rows

  1. 14x 40.0 kg
  2. 14x 40.0 kg
  3. 14x 40.0 kg
  4. 14x 40.0 kg
  5. 14x 40.0 kg

här var det tungt. faktiskt så tungt att jag inte riktigt förstår hur jag kunde dra 16 reps i första setet för två veckor sedan. kanske var det priset jag fick betala för den fjärde repetionen i bänkpress, och i sådana fall var det väl värt.

hade så gott om tid att jag avrundade med en extra övning. faktiskt den mest centrala övningen i den kända historien: bicepscurls i preacherbänk med feta grepp.

  1. 10x 27.5 kg
  2. 10x 27.5 kg
  3. 10x 27.5 kg

fick för mig att det skulle vara fint med bicepscurls som motvikt (pun intended) till tricepsarbetet i bänkpressen. kände mig oerhört stark och mäktig när jag gick från gymmet.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

