squat vecka 1 – men på en lördag

den här veckan blev squat på lördagen, under arbetstid. i fredags hade jag en fridag och tog jag hand om hemmet. torsdagskvällen, som jag helt och fullt förväntade mig skulle sluta i ett dödsfall, vände oväntat till något positivt. dödsfallet uppskjutet och humöret lättare. om saker vill sig riktigt väl kommer nästa vecka att bjuda på en liknande, om än inte lika dramatisk, förbättring på en annan front.

uppvärmning

lätta femmor knäböj på 20 kg, 40 kg, 60 kg, 80 kg och 100 kg.

kände mig starkare ju fler set jag gjorde. aktivering och rekrytering av muskler for the win.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 100.0 kg (råkade även göra ett identiskt uppvärmningsset med denna belastning)
  2. 5x 110.0 kg
  3. 8x 125.0 kg

jag har ingen stor reflektion här. sista två repsen i tredje setet var tunga, men inte mer än att jag klarade av det. hade gärna gjort nio repetitioner. känner trots allt att en åtta var acceptabelt.

assistanslyft

mera knäböj, men fullständiga med röv mot vad. belastningen var cirka 60 % av beräknat 1RM från huvudlyftet.

  1. 10x 95.0 kg
  2. 10x 95.0 kg
  3. 10x 95.0 kg
  4. 10x 95.0 kg
  5. 10x 95.0 kg

höll vad jag upplevde som god form under lyften. lämnade sedan racket med en bra känsla.

jag har sovit utmärkt efter torsdagskvällens besked. ser fram mot nästa veckas arbete och lyftande. 🙂

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

