tisdag vecka 1 – marklyft

gick upp tidigt, fick undan en del arbete. gjorde en bra insats på ett arbetsmoment. laddade om och gick till skivstången.

uppvärmning

lätta femmor marklyft på 20 kg, 60 kg, 80 kg och 100 kg.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5  / 5+.

  1. 5x 117.5 kg
  2. 5x 135.0 kg
  3. 7x 155.0 kg

försökte vara noga med formen här, eftersom min rygg fortfarande känner av sträckningen som uppstod nyligen. med ett bälte på fick jag frid nog i sinnet att dra upp stången, dock.

fortfarande en bit kvar till världsrekordet, men på den matematiska bro science-fronten blev det nytt beräknat 1RM idag. woho!

assistanslyft

valde att vara återhållsam på assistanssidan. gick på sumomarklyft här, som jag upplevde kändes bättre för ryggen, i korta set om fem.

  1. 5x 115.0 kg
  2. 5x 115.0 kg
  3. 5x 115.0 kg
  4. 5x 115.0 kg
  5. 5x 115.0 kg

vilade länge mellan varje set. försökte göra varje repetition raskt men med så god form som möjligt.

sedan valde jag att gå hem. har en deadline imorgon också, och arbetet inför den ska jag avsluta nu.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

