lördag vecka 3 – knäböj

fredag var en bra dag. två viktiga saker gick åt rätt håll. de gick bra delvis för att jag sköt upp squat till lördag. en liten uppoffring från min sida fick stor positiv effekt. dessutom, en hel del förarbete som gjorts sedan länge betalade sig på ett jättefint sätt. jag är fortfarande väldigt trött, men mycket gladare.

själva squaten blev sådär. jag trodde jag hade mer krut i benen givet tidigare fredagar. men, man kan tydligen inte få allt. jag lägger dagens lyft på högen av saker jag lärt mig något av och går vidare.

uppvärmning

lätta femmor knäböj på 20 kg, 60 kg, 70 kg och 80 kg.

huvudlyft

knäböj på formen 5 /3 / 1+.

  1. 5x 107.5 kg
  2. 3x 122.5 kg
  3. 3x 137.5 kg

sista setet sög. två saker fick mig ur balans: trötthet och att inte vara i ett squat rack. jag borde ha kunnat mosa igenom den pyttelilla avvikelsen men idag gick det inte särskilt bra. jag tar med mig att jag kämpade med formen fast det var tungt.

assistanslyft

mera knäböj.

  1. 10x 100 kg
  2. 10x 100 kg
  3. 10x 100 kg
  4. 10x 100 kg
  5. 10x 100 kg

arbetsamt även här men det gick nästan som planerat ändå.

liggande lårcurl

  1. 10x 50.0 kg
  2. 10x 50.0 kg
  3. 10x 50.0 kg
  4. 10x 50.0 kg
  5. 10x 50.0 kg

inget särskilt här. sätter en ära i att inte släppa ned vikterna som en jävla mouth breather.

blev idag återigen, lite oförtjänt, tillfrågad om synpunkter på lyftteknik av snubben intill som gjorde marklyft. tydligen följer han stronglifts och har problem med motivationen. pratade lite om att det kan vara lättare att skippa löpskorna och att inte göra good mornings av alltihop.

roligt att få dela med sig av grejor som jag trots allt snappat upp efter att själv ha gjort nästan alla tänkbara fel. oroväckande bara att jag framstår som en snubbe värd att fråga.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

