fredag vecka 2 – squat

igår kunde jag squatta nästan som vanligt. dock på lunchen istället för på morgonen. har varit efter med sömnen hela veckan. hoppas på sovmorgon söndag morgon.

idag, lördag, är veckans sista arbetsdag. medan saker kommer igång har jag en kvart att skriva.

uppvärmning

air squats. sedan lätta femmor knäböj på 20 kg, 30 kg, 60 kg och 80 kg.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 100.0 kg
  2. 3x 115.0 kg
  3. 8x 130.0 kg

helt ok sista set med avseende på form. slet halvt ihjäl mig för att bibehålla vad jag tycker är bra hållning hela vägen och är ganska tillfreds med insatsen.

assistanslyft

mera knäböj, men fullständiga med röv mot vad, på cirka 60 % av beräknat 1RM ovan.

  1. 10x 100.0 kg
  2. 10x 100.0 kg
  3. 10x 100.0 kg
  4. 10x 100.0 kg
  5. 10x 100.0 kg

ansträngde mig för att hålla lite extra god form även här. ryggen känns mosig idag. jag undrar om jag, i min iver, gjorde galet istället.

nu ville jag avsluta med liggande lårcurls, men maskinen var tyvärr upptagen. testade några power cleans (mest för att känna mig tuff inför de fem herrarna som stod på rad och gjorde bicepscurls framför spegelväggen).

power clean

  1. 1x 60.0 kg
  2. 1x 70.0 kg
  3. 1x 80.0 kg

där bröt jag och käkade lunch istället.

squatsen kändes bra, cleansen inget särskilt.

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

