måndag vecka 1 – militärpress

sjunde raka arbetsdagen. det börjar tära nu. men, jag har det så oförskämt bra att det inte gör något.

uppvärmning

lätta femmor militärpress på 20 kg, 30 kg och 40 kg.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 47.5 kg
  2. 5x 52.5 kg
  3. 5x 60.0 kg

just nu har jag stagnerat på en femma i sista setet. kom halvvägs upp idag på en sjätte, men kände inte någon second wind så jag kunde blåsa på. är förvissad om att jag kommer kunna putta upp en fin sexa nästa cykel. belastningsnivåerna är orörda, enligt planeringen.

tycker ändå att det var ett fall framåt sedan förra gången, då det var totalstopp efter 5 reps.

assistanslyft

mera militärpress på cirka 60 %  av beräknat 1RM ovan. med feta grepp.

  1. 10x 42.5 kg
  2. 10x 42.5 kg
  3. 10x 42.5 kg
  4. 10x 42.5 kg
  5. 10x 42.5 kg

här gick det bra. gillar starkt känslan som kommer här. förhoppningsvis kommer jag att se något jag gillar ännu mer: fler tunga lyft på de primärt intressanta arbetsseten. allt i sinom tid, antar jag. tur att jag inte har bråttom någonstans. slutmålet är ändå satt fyra år framåt i tiden.

dips och chins, med först dips, sedan chins och sen runt runt. har insett att

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

chins

  1. 8
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

har slutligen insett att människor på internet är osams om vad som är en chin och vad som är en pull up. när jag säger chins menar jag det här. obs dock att det inte är jag på filmen (jag är fetare).

en märkbart positiv förändring är att greppet känns allt  bättre under chinsen.

sedan den främsta övningen för starka personer världen över: bicepscurl i preacherbänk, med z-stång och feta grepp. också på formen 5 / 5 / 5+, även om jag helt tappat koncepterna för vilka vikter som kan tänkas vara lämpliga. tror visserligen att jag är så klen att det inte gör någon stor skillnad.

  1. 5x 25.0 kg
  2. 5x 30.0 kg
  3. 6x 35.0 kg

bra drag här. fick den stora förmånen att titta på någons helt enorma bakdel när ägaren gjorde knäböj på ett ben i smith-maskinen framför mig. bakdelen verkade vilja bryta sig ut ur byxorna, ägaren verkade vilja bryta ihop.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till måndag vecka 1 – militärpress

  1. ruinchristmas skriver:

    lot of good lifting! For me, a chinup is with my hands facing in or parallel, and hands facing away is a pullup. But I don’t know if there is a universally agreed-upon definition

  2. Ping: måndag vecka 1 – militärpress | lyfta på jobbet

Kommentera

