fredag vecka 3 – bänkpress

en viss förskjutning i programmet. mitt ena knä har svullnat upp av oklar anledning. jag tänkte låta det vila något, även om funktionen i leden inte känns särskilt nedsatt.

idag är det alltså fredag. om en vecka anar jag att frihetskänslan kommer vara ganska stor. jag vill tro att min planering kommer fungera bra hela vägen. har sovit väldigt länge några nätter. fick möjlighet att verkligen bli utvilad tack vare att jag har så fin support hemma, och det gjorde stor skillnad.

uppvärmning

lätta femmor bänkpress på 20 kg, 30 kg, 40 kg och 50 kg.

mjukade upp axlar, handleder.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 72.5 kg
  2. 3x 82.5 kg
  3. 3x 92.5 kg

här klippte jag en tre i sista setet och gjorde ett nytt PR. beräknat 1RM landade på 101.75 megaton jämfört med 98.7 pjuttgram när jag bara gjorde 2x 92.5 kg på förra vecka 3.

tyckte att jag hade greppet där det skulle sitta. kroppen kändes skapligt tight, men just nu tror jag att stor förbättring kan komma från fötterna och mera leg drive. får se hur jag kan gå vidare.

assistanslyft

mera bänkpress, med fat gripz, på cirka 60 % av beräknat 1RM ovan.

  1. 10x 60.0 kg
  2. 10x 60.0 kg
  3. 10x 60.0 kg
  4. 10x 60.0 kg
  5. 10x 60.0 kg

de feta greppen gör den här övningen roligare och upplevt mer effektiv. jag tycker mig få med m. pectoralis major i mycket större utsträckning när jag har greppen. fint är det i alla fall. varje rep kändes bättre och stadigare, mera ork. jag ska jobba på greppet här också. återigen faller höger handled gärna bakåt om jag inte justerar efter en fetare fattning.

krocs, kanske världens tuffaste övning efter bicepscurls i preacherbänk

  1. 14x 40.0 kg
  2. 14x 40.0 kg
  3. 14x 40.0 kg
  4. 14x 40.0 kg
  5. 12x 40.0 kg
  6. 20x 24.0 kg (fat gripz)
  7. 20x 24.0 kg (fat gripz)

smällde på lite lagom direkt. kände mig extra bra för att det var en idiot bakom mig, och han ska strax få ett eget inlägg.

jag är hyggligt nöjd och glad med dagens insats. nu väntar det stora arbetet!

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

