tisdag vecka 3 – marklyft

min inte så professionella bedömning av den här tröttheten som drabbat mig är följande: på svenska breddgrader kan kroppen bilda aktiverat D-vitamin (1,25-dihydroxycholecalciferol) under en period som löper, ungefär, från mars till september. kroppen håller bildat D-vitamin i omkring tre månader, vilket ger att mitt förråd borde vara slut ungefär nu. tur att det börjat vända och att dagarna blir längre

fick en glad överraskning på gymmet och hade trevligt sällskap idag!

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 132.5 kg
  2. 3x 150. kg
  3. 3x 167.5 kg

inga mördarlyft här. hade laddat för att göra fyra reps, men det klarade det inte.  överväger ändå att gå vidare i programmet eftersom jag i alla fall sätter tre repetitioner. beräknat 1RM blev 184 kg.

assistanslyft

mera marklyft på cirka 60 % av beräknat 1RM ovan.

  1. 10x 110.0 kg
  2. 10x 110.0 kg
  3. 10x 110.0 kg
  4. 10x 110.0 kg
  5. 10x 110.0 kg

och så några marklyft med feta grepp

  1. 10x 70.0 kg
  2. 10x 70.0 kg

tungt som fan, men kul att prova.

side bends (hantlar) och situps på upplägget en omgång situtps, side bends, situps, side bends…

situps

  1. 20
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

side bends

  1. 15x 30.0 kg
  2. 15x 30.0 kg
  3. 15x 30.0 kg
  4. 15x 30.0 kg
  5. 15x 30.0 kg

magen fick sig en omgång och det kändes bra.

nu när jag skriver det här undrar jag om jag håller på att bli sjuk. det vore riktigt icke-optimalt. om så sker är en tröst att jag fick två riktigt lättande besked idag, så det är  värt sjukdom.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

