måndag vecka 3 – militärpress

jag är trött. efter att ha lyft åkte jag faktiskt hem igen, och strax blir det soffan. ambitionen är att ta tag i arbetsrelaterade saker efter lunch, men i komfortabel hemmamiljö istället för bland de skrikiga stollarna med panik som omgav mig igår.

om ungefär en och en halv vecka är det nämligen en viss deadline som jag och rätt många till (en sisådär 160 stycken) jobbar mot. eftersom jag började med mitt prep work redan i september, avslutade genomläsningen innan jul och nu har gått igenom nästan allting igen med ganska gott resultat är mina stressnivåer fullt hanterbara.

för vissa andra, som latade sig igenom hösten och tog oförtjänt ledigt över jul, är det lite tråkigare. men personer är olika. vissa har en naturlig fallenhet och begåvning eller talang för mycket. jag vet att jag inte har någon specifik talang på det sättet. lyckligtvis har jag något annat: arbetsmoral. jag satsar på att lyckas genom att komma så förberedd att det är som en sovjetisk femårsplan med en revolver i byxlinningen.

ledigheten kring julhelgen var väldigt fint, och jag trodde att jag skulle vara piggare längre. när jag kom hem igår hade jag gjort 4+5 arbetsdagar med en dags vila (nyårsdagen) typ i mitten. så är det. tur att jag har en sysselsättning som är löjligt intressant och stimulerande. till detta kommer den bortskämda situationen runtomkring. alltså, kroppen är trött, men jag hur glad och tacksam som helst.

uppvärmning

mjukade upp axlar och handleder. kom in en aning senare än vanligt eftersom min buss… ja, skit samma, jag var stressad i alla fall.

lätta femmor militärpress på 20 kg, 30 kg och 40 kg.

huvudlyft

  1. 5x 52.5 kg
  2. 3x 60.0 kg
  3. 1x 67.5 kg

min målsättning var två reps i sista setet, som jag gjorde för en månad sedan. idag lät det sig inte göras, och jag är nöjd med mitt beslut att stå kvar på nuvarande belastningsnivå ett tag till.

assistanslyft

mera militärpress  med lättare belastning och feta grepp

  1. 10x 45.0 kg
  2. 10x 45.0 kg
  3. 10x 45.0 kg
  4. 10x 45.0 kg
  5. 10x 45.0 kg

därefter den vanliga karusellen med ett set dips följt av ett set chins om och om igen.

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

chins

  1. 8
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

egentligen inget nytt här. dips känns bra och jag anstränger mig för att göra dem finare/bättre med avseende på form. chinsen är som vanligt lika skojiga som nageltrång och då har jag haft MYCKET nageltrång genom åren (tack fotbollsträningar!). allvarligt så tyckte jag att chinsen kändes bättre idag än senast med avseende på greppet. jag vågar verkligen påstå att, oavsett egentlig anledning, så får jag ut mycket av att använda fat gripz. knappast någon muskeltillväxt att prata om än, men däremot tror jag på främjad aktivering och rekrytering av muskelfibrer.

bicepscurls, den ultimata övningen för general physical preparedness. självklart med de feta greppen.

  1. 8x 30.0 kg
    +5 chins
  2. 6x 32.5 kg
  3. 6x 30.0 kg

en bit ifrån världsrekordet, men det kommer nog av sig självt inom kort. tänkte göra 5 chins efter varje set, men efter andra setet övergav jag den idén helt. pumpade loss, tog en selfie och drog.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

