tisdag vecka 2 – marklyft + PR

sista arbets- och träningsdagen på året. ska lägga in några timmar skapligt arbete (jag började vid 06 med att läsa på bussen) innan det är hemgång och dags fira in det nya.

när jag kom till gymmet var det bara en person till där, och han gjorde sneda bänkpressar. en kort nick, sedan in i varsin mental bubbla. precis som jag gillar det när jag ska lyfta saker.

uppvärmning

marklyft. lätta femmor på 20 kg, 60 kg och 80 kg.

satt i bottenpositionen och tänkte några sekunder.

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 122.5 kg
  2. 3x 140.0 kg
  3. 5x 157.5 kg

det här kändes bra. nästa vecka 2 kommer jag kunna dra 6 reps i sista setet.

eftersom det kändes så bra i kroppen valde jag att fortsätta med singlar. häromdagen skickade jag en dryg utmaning över internet, och nu kände jag att det var do or die.

  1. 1x 170.0 kg
  2. 1x 180.0 kg
  3. 1x 185.0 kg (och jag har det på film!)

jag fick med mig det största antalet kg här, men sett till kroppsvikten vann SOG eftersom kvoten belastning/kroppsvikt hos honom blev 1.91 och hos mig endast 1.85. jag har fortfarande 5 kg kvar att ta där (eller några kg att gå ned, det är väl vilket som).

oaktat det inbillade tävlingsmomentet gäller följande: jag nådde ett av mina delmål. sedan tidigare har jag tänkt 180 kg är ett runt och fint tal att sikta mot i marklyftet. och nu knäckte jag det. för 2014 blir målet 200 kg (eller dubbla kroppsvikten).

assistanslyft

mera marklyft

  1. 10x 110.0 kg
  2. 10x 110.0 kg
  3. 10x 110.0 kg
  4. 10x 110.0 kg
  5. 10x 110.0 kg

de här fem seten kändes hur bra som helst. tidigare har jag upplevt att mina händer ger upp och orken tryter. idag hände det inte. benen var den kroppsdel som gav sig först, och det är jag mer okej med.

ännu mera marklyft, med fat gripz

  1. 10x 60.0 kg
  2. 10x 60.0 kg
  3. 10x 60.0 kg
  4. 10x 60.0 kg
  5. 10x 60.0 kg

ganska jobbigt, men kul.

nu började tiden ta slut, och jag har fått för mig att händerna verkligen tjänar på de här feta greppen, så…

side bends (fat gripz)

  1. 15x 20.0 kg
  2. 15x 20.0 kg
  3. 15x 20.0 kg

nu blev det bråttom iväg. 2014 kommer börja med bänkpress!

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till tisdag vecka 2 – marklyft + PR

  1. Ping: fredag vecka 2 – knäböj | lyfta på jobbet

Kommentera

