volymträning

den här veckan har jag gjort mina stora lyft (militärpress/squat och marklyft/bänkpress), visserligen utan världsrekord, men ändå. däremot har jag inte fått in assistanslyft och upplevd volym. därför försökte jag med det idag. dessutom var det kul att prova de nya greppen.

assistanslyft

knäböj (fullständiga, röv mot vad)

  1. 5x 20.0 kg
  2. 5x 65.0 kg
  3. 10x 100.0 kg
  4. 10x 100.0 kg
  5. 10x 100.0 kg
  6. 10x 102.5 kg
  7. 10x 102.5 kg

var trött i benen efter marklyften igår. uppskattar plötsligt vilodagar väldigt mycket. ser fram emot att gå tillbaka på mitt vanliga rigida schema snart. kändes ändå bra att trycka ut mina set. provade att öka marginellt i de sista två, och det gick också bra.

militärpress (med feta grepp)

  1. 10x 42.5 kg
  2. 10x 42.5 kg
  3. 10x 42.5 kg
  4. 10x 42.5 kg

ville prova greppen här med. upplevde en stor skillnad i känslan av rörelsen. om det är fördelaktigt eller inte för styrkeutvecklingen kan jag inte avgöra, men det kändes bra för handlederna.

krocs

  1. 12x 40.0 kg
  2. 12x 40.0 kg
  3. 12x 40.0k g
  4. 20x 20.0 kg (feta grepp)
  5. 16x 22.0 kg (feta grepp)

gick upp på de största hantlarna som gymmet har att erbjuda. tror jag kommer stanna där och jobba mig upp mot maximalt antal repetitioner. varierade lite med att smälla på de feta greppen på lättare hantlar. det kändes bra men så klart jobbigt.

nu ska jag bygga underarmar som trästockar. får skaffa en mage som kompletterar.

 

Det här inlägget postades i militärpress, squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

