måndag vecka 2 – militärpress

familjemiddag i lördags och sovmorgon igår (söndag). hur skönt som helst. plockade fram adventsgrejorna och bakade. kände mig som en ny människa när jag vaknade idag.

kom iväg tidigt, trots ett litet missöde hemma där min bättre hälft tog ansvar innan hon gick till sitt gym.

uppvärmning

militärpress. lätta femmor på 20 kg, 25 kg, 30, 35 kg och 40 kg. drog ut armar, axlar. samlade mig.

huvudlyft

miitärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 50.0 kg (3x 47.5 kg)
    +3 chins
  2. 3x 57.5 kg (3x 55.0 kg)
    + 3 chins
  3. 3x 65.0 kg (3x 62.5 kg)

beräknat 1RM blev 71.5 kg relativt 68.75 kg under förra vecka 2. jag ville göra fyra reps men orkade inte. kul ändå att kunna öka, men sista repetitionen var inte vacker.

förra vecka 2 skrev jag att jag inte skulle öka belastningen, men nu känns det på allvar så. jag måste stå kvar här en cykel till.

assistanslyft

ett set dips, ett set chins.

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

chins

  1. 8
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

tog ett lite vidare grepp i dipsen idag (allra längst ut på ställningen) vilket gjorde allting lite jobbigare. fick anstränga mig mer för att få den upplevda formen med djup att hålla, men det gick ändå ganska bra.

chinsen var tunga idag också. gjorde mina repetitioner, men det kändes allt tyngre mot slutet.

till sist, den ultimata övningen för den seriöse: bicepscurls i preacher-bänk

  1. 3x 35.0 kg (3x 30.0 kg)
    + 3 chins
  2. 3x 40.0 kg (3x 35.0 kg)
    +3 chins
  3. 3x 42.5 kg (5x 40.0 kg)

ganska tungt idag. försökte få upp en fjärde repetition i sista setet, men det gick inte. lade in en hygglig insats, hur som helst.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

