torsdag vecka 1 – bänkpress

elfte raka arbetsdagen. somnade 2200, blev väckt 0415. hade sällskap med min bättre hälft som skulle gå till sitt gym. god motivation i hjärnan. kroppen föreföll svara lite sämre.

uppvärmning

lätta femmor i bänkpressen på 20 kg, 30 kg, 40 kg och 50 kg.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 62.5 kg (5x 62.5 kg)
  2. 5x 72.5 kg (5x 70.0 kg)
  3. 7x 82.5 kg (8x 80.0 kg)

beräknat 1RM sjönk från 101.75 kg (förra vecka 1) till 101.33 kg (idag). dock en tämligen liten skillnad. om jag hade motiverats av kung och fosterland hade jag tagit i för dem, men nu nöjde jag mig med att ta i så mycket jag orkade.

formen var inget att skryta med. jag upplevde att jag i bottenläget hade vänsterhanden längre ned mot höften än högerhanden (även om det handlade om rätt små avstånd i absoluta termer). jag tänkte noga på detta och har ingen förklaring. tog med mig detta till assistanslyften.

assistanslyft

mera bänkpress på cirka 60 % av beräknat 1RM ovan.

  1. 10x 62.5 kg (10x 62.5 kg)
  2. 10x 62.5 kg (10x 62.5 kg)
  3. 10x 62.5 kg (10x 62.5 kg)
  4. 10x 62.5 kg (10x 62.5 kg)
  5. 10x 62.5 kg (10x 62.5 kg)

jobbade på utförandet här, så bra jag kan. tyckte att det blev en förbättring, på så vis att händerna började landa jämnare i bottenläget, och att lyftet kändes bättre i kroppen.

kroc rows

  1. 16x 36.0 kg
  2. 14x 38.0 kg
  3. 14x 38.0 kg
  4. 14x 38.0 kg
  5. 14x 38.0 kg

valde att öka belastningen här. tröttnade på att göra evighetslånga set, faktiskt. 38 kg fungerade bra, så jag ska hålla den nivån den här cykeln. sedan kanske upp till 40 kg. den som lever får se.

igår skrev jag om positiva saker med att lyfta, och hur jag mår bra av det. allting är inte frid och fröjd, dock.

idag var min nya nemesis på plats. generellt tycker jag det bara är positivt när människor vill röra på sig, oavsett hur eller på vilket sätt, så länge de mår bra av det. just den här snubben, dock, har jag lite emot. han är en svag tjockis, men tror att han har svällande muskler och är stark. detta visar sig när han rullar upp ärmarna på sin t-shirt och spänner sig i spegeln som täcker en hel vägg. detta varvat med fem övningar för bröstmuskler och lika många för biceps.

to each his own, men jag slipper helst att se det.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

