måndag vecka 1 – militärpress

sov bra inatt. planen var att gå till gymmet och ladda ur innan jag skulle gå och ladda ur hjärnan på en grej. kom upp, ut och iväg. allt enligt önskemål.

uppvärmning

mjukade upp handleder och axlar. lätta femmor i militärpressen på 20 kg, 25 kg, 30 kg och 40 kg.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 47.5 kg (5x 45.0 kg)
  2. 5x 52.5 kg (5x 52.5 kg)
  3. 6x 60.0 kg (6x 57.5 kg)

en bra känsla i sista setet. hade föresatt mig sex repetitioner och det var vad jag fick ut. övervägde för bråkdelen av en sekund att gå på sju reps, men avbröt. den sjätte kom faktiskt med god fart men det kostade på.

det beräknade 1RM landade på 72 kg relativt 69 kg i förra vecka 1. framsteg.

assistanslyft

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

chins

  1. 8
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

jag har backat på chinsen. idag kändes kroppen oerhört tung. jag borde ha gjort 9, 9, 9, 9, 8 enligt schemat, men stannade vid jämna 5×8. min tanke var att så länge som huvudlyftet går framåt är saker okej.

dipsen känns däremot bra. djupet, time under tension och upplevd form.

bicepscurls i preacherbänk

  1. 5x 32.5 kg
  2. 5x 37.5 kg
  3. 5x 42.5 kg

det här var lite optimistiskt. och för tungt. jag ska se om belastningen fungerar cykeln igenom, men det är stor risk att jag tagit mig vatten över huvudet.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

