torsdag vecka 4 – bänkpress

försov mig igen. är inne i en period av större stress med jobbet, och jag sover oroligt. hoppas att det ska lösa sig ordentligt efter måndag nästa vecka, när jag har nästa deadline.

uppvärmning

lätta femmor i bänkpressen. 20 kg, 22.5 kg, 25 kg.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5.

  1. 5x 37.5 kg
  2. 5x 47.5 kg
  3. 5x 57.5 kg

jobbade med handledsplacering här. har ännu inte skaffat wraps men avser att göra så snart jag skaffar mig tid. upplevde att jag kunde korrigera något litet och fick en klart mindre obehaglig känsla i vänster handled.

assistanslyft

mera bänkpress.

  1. 10x 40.0 kg
  2. 10x 40.0 kg
  3. 10x 40.0 kg
  4. 10x 40.0 kg
  5. 10x 40.0 kg

här jobbade jag med form. greppet, fötterna, långsamt ned och raskare upp. hade en bra känsla. faktiskt koncentrerade jag mig så mycket att jag svettades rejält när sista setet var färdigt.

kroc rows

  1. 16x 22.5 kg’
  2. 16x 22.5 kg
  3. 16x 22.5 kg
  4. 16x 22.5 kg
  5. 16x 22.5 kg

samma visa här: form! detaljerna här blev långsamt drag uppåt, jobba enbart med arm/skuldra/rygg (isolerat efter förmåga) och långsamt ned för greppets skull. det blev faktiskt oförskämt jobbigt.

allting gick ganska snabbt och jag kunde klocka in på jobbet 2 minuter för sent.

Det här inlägget postades i bänk, deload och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

