fredag vecka 4 – squat

gick ut starkt med försovning idag också, men bara en liten stund. lägger mig tidigt och känner mig trots allt ganska utvilad när jag väl kommer upp, så det är bra, men tämligen irriterande att känna stressen på morgonen. nåväl.

uppvärmning

tio air squats, atg. sedan lätta femmor knäböj i squat rack: 20 kg, 30 kg, 40 kg.

huvudlyft

knäböj till strax under parallell på formen 5 / 5 / 5.

  1. 5x 55.0 kg
  2. 5x 70.0 kg
  3. 5x 82.5 kg

här kändes det bra. har funderat en del över min teknik och jag tror att jag har hål som efter pansarskott. oklart hur jag ska ta tag i det bara.

rörelsen känns bra, och jag blir bevisligen starkare. trots det har jag en känsla av att mina knän går fram för långt.

assistanslyft

fullständiga squats på cirka 60 % av 1RM  ovan.

  1. 10x 60.0 kg
  2. 10x 60.0 kg
  3. 10x 60.0 kg
  4. 10x 60.0 kg
  5. 10x 60.0 kg

provade att göra front squats också, för känslan, men upplever fortfarande att jag är stel i handlederna trots att jag tänjer musklerna tämligen noga. bara att fortsätta med det, alltså.

front squats

  1. 5x 60.0 kg
  2. 5x 60.0 kg
  3. 5x 60.0 kg

nu blev det dags att dra, och jag kunde komma in på jobbet nästan 10 minuter för tidigt trots att jag försov mig. vecka 4 slutar bra!

Det här inlägget postades i deload, squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

