deload fortsätter – marklyft

trött som ett svin imorse. igår blev det 12 timmar på jobbet. hade sällskap med min bättre hälft som gick (till sitt gym) samtidigt som jag.

såg fram emot att spänna på mig ett bälte, för hållningens skull, och lyfta lätta vikter.

uppvärmning

air squats atg. lätta femmor marklyft på 20 kg, 30 kg, 40 kg och 50 kg.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5.

  1. 5x 70.0 kg
  2. 5x 87.5 kg
  3. 5x 105.0 kg

lade inte ned stången mellan repetitionerna, utan lät den hänga fritt någon centimeter över golvet. hang clean deadlift, eller? det kändes bra i alla fall.

assistanslyft

mera marklyft, men korta set, på cirka 60 % av 1RM från ovan.

  1. 6x 75.0 kg
  2. 6x 75.0 kg
  3. 6x 75.0 kg
  4. 6x 75.0 kg
  5. 6x 75.0 kg

samma visa här. hang clean, relativt långsamma reps med vad jag upplevde var stor kontroll. hade en bra känsla efteråt: en kul rörelse och minimalt med belastning fick mig att känna mig väldigt stark.

hjul från knästående

  1. 9
  2. 9
  3. 9
  4. 9
  5. 9

jag tänkte att jag skulle satsa på cirka 60 % av normalvolymen (60 % av 15 reps) med stor kontroll och så vidare enligt ovan. kändes också bra. hade kortare vilor mellan seten, inte lika långa som annars.

slet tag i en kettlebell och kände efter. det var ett tag sedan jag sist höll i en sådan.

  1. snatch 2×25 (25 i varje hand, totalt 50, utan vila), 20kg tog 2:25 (min:sec) i ett behagligt tempo
  2. snatch 2×10 (10 per hand, totalt 20, utan vila), 24 kg tog 1:22
  3. snatch 2×15 (15 per hand, totalt 30, utan vila), 20 kg tog 1:41
  4. 2k rodd på c2 8:23

nu ska vi rita funktionskartor över hormonpåverkan i gravida kvinnor. woho!

Det här inlägget postades i deload, marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

