vecka 4 börjar – militärpress

deloadvecka. skönt med aktiv vila. tycker att den här cykeln har gått bra. de planerade framstegen har i mångt och mycket uppfyllts.

den här veckan kommer jag att göra deloadprogrammet, och dessutom lägga in konditionsmoment. upplever att rodden under förra vecka 4 dels var rätt trevligt, och dels betalade sig bra under påföljande tyngre veckor.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5.

  1. 5x 27.5 kg
  2. 5x 35.0 kg
  3. 5x 42.5 kg

öppnade med ett set på 5x 20.0 kg för att komma igång. mjukade upp axlar och handleder.

gjorde seten med så mycket intensitet jag kunde uppbringa. form, kontroll och att hålla ihop kroppen var ledorden. upp med stången över huvudet, in med kroppen under stången.

assistanslyft

dips

  1. 9
  2. 9
  3. 9
  4. 9
  5. 9

chins

  1. 6
  2. 6
  3. 6
  4. 5
  5. 5

bicepscurls i preacherbänk på formen 5 / 5 / 5

  1. 5x 20.0 kg
  2. 5x 25.0 kg
  3. 5x 30.0 kg

inte mycket att säga här. satsade också på kontroll, time under tension och form. korta set, korta vilor.

därefter rodd på c2-maskin.

  1. 2000m, 8:07
  2. 2000m, 8:27

här blev jag besviken på min insats. hade en bild av att jag skulle komma runt 7:50 på första 2k. för en månad sedan gjorde jag  2k på 7:47 respektive 8:49. det blir att ta i lite mer, alltså.

over and out.

Det här inlägget postades i deload, militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

