lördagssquat – vecka 3

det blev sent igår och tidigt imorse. försov mig, som vanligt på lördagar, men kom ändå in till jobbet som jag skulle vid 0730. experimenten tickar på och det är strax lunch.

imorse kunde jag gå iväg en kort stund och göra mina knäböj. det fanns inte tid för ett fullständigt pass och jag fick hoppa över liggande lårcurls.

uppvärmning

tog på mig ett bälte direkt när jag kom in. avser inte att dra till något i ryggen. tio air squats, atg. sedan lätta knäböj, femmor på 20 kg, 40 kg, 60 kg och 80 kg.

sträckte ut kroppen, laddade. var väldigt trött.

huvudlyft

knäböj till strax under parallell på formen 5 / 3 / 1+. med bälte.

  1. 5x 105.0 kg (5x 102.5 kg)
  2. 3x 117.5 kg (3x 115.0 kg)
  3. 6x 132.5 kg (6x 130.0 kg)

beräknat 1RM blev 159 kg relativt 156 kg under förra vecka 3 (siffror inom parentes ovan).

trodde inte att jag skulle kunna trycka ut sex repetitioner idag. allting kändes tungt och långsamt när jag lyfte av stången i sista setet. men, det gick.

assistanslyft

fullständiga squats, atg, med belastning på cirka 60 % av 1RM ovan.

  1. 10x 95.0 kg (10x 95.0 kg)
  2. 10x 95.0 kg (10x 95.0 kg)
  3. 10x 95.0 kg (10x 95.0 kg)
  4. 10x 95.0 kg (10x 95.0 kg)
  5. 10x 95.0 kg (10x 95.0 kg)

ingen förändring här med avseende på belastningen relativt förra vecka 3. förra veckan (vecka 2) lastade jag på 97.5 kg, eftersom mitt 1RM då var högre, men jag var fullständigt belåten med 95 kg idag.

här tyckte jag att jag kunde göra rörelsen väldigt kontrollerat. särskilt med tanke på att jag övervägde powernaps mellan seten.

tryckte ut mina set. hade en okej känsla med mig. gick tillbaka till kontoret. nu är det bara resten av dagen kvar, men jag tror att jag ligger relativt bra till i tid (om ingenting går sönder).

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

