apropå gårdagen

igår lyckades jag larva till mig en sträckning i ryggen under assistanslyften. föga förvånande känns det ganska onödigt.

kom hem och fick massage. lastade på tigerbalsam, gick till sängs tidigt. när jag vaknade kändes ryggen mycket bättre än jag förväntade mig.

idag, onsdag, är vilodag som vanligt. även morgondagen kommer att bli vila från skivstången eftersom jag är placerad ute i ödemarken just då. bänkpress blir alltså fredag och squat lördag.

allt detta förutsatt att saker känns okej. igår kväll kunde jag göra air squats och inta bänkposition. oavsett så är nästa vecka deload. om det inte går att köra fredag/lördag gör jag helt enkelt om vecka 3 (med bälte i alla övningar!).

tills jag får ta i lite rejält gläds jag åt fina siffror som presteras av andra (ruin och lifterly, go go go!)

Det här inlägget postades i översikt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till apropå gårdagen

  1. ruinchristmas skriver:

    sorry to hear about the ”unnecessary” ”larva” in your back. I assume that means that you pulled a muscle – and that google translate is awesome.

Kommentera

