tisdag vecka 3 – marklyft och FAIL

sov bra inatt också. hann med alla morgonsysslor i bra tid. förutsättningarna var alltså goda för att även göra en bra insats vid skivstången.

uppvärmning

marklyft. lätta femmor på 20 kg, 40 kg, 60 kg och 80 kg. form och utförande framförallt.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 130.0 kg (5x 127.5 kg)
  2. 3x 147.5 kg (3x 145.0 kg)
  3. 4x 165.0 kg (4x 162.5 kg)

vände på ena handen i set 2 och 3, där jag även tog på mig bälte. hade en ganska bra känsla här. blev glad för den fjärde repetitionen i sista setet. ungefär lika glad som jag var, var jag också trött.

beräknat 1RM blev 187.0 kg relativt 184.16 kg förra vecka 3 (siffror inom parentes). med avseende på huvudlyftet alltså ett steg framåt.

assistanslyft

mera marklyft, 5×10 på cirka 60 % av 1RM ovan. belastningen sattes till 112.5 kg.

  1. 10x 112.5 kg (10x 110.0 kg)
  2. 10x 112.5 kg (10x 110.0 kg)
  3. 10x 112.5 kg (10x 110.0 kg)
  4. 4x 112.5 kg AVBRUTET

på den fjärde repetitionen i fjärde setet tappade jag formen helt. ländryggen kändes redan från start, men jag tog ändå av bältet och pressade igenom. kontrollerat, tyckte jag själv. men, jag måste ha tappat formen helt och vinglat till för någonting gjorde skapligt ont.

tänkte först att jag hade dragit av något, men när jag kände efter närmare verkar det troligare med en enkel sträckning. lade mig på foam rollern en stund och försökte massera bort det värsta. oklart om det var smart, men det kändes lite bättre. satt i bastun en stund för att hålla uppe perfusionen, något jag fått för mig är smart.

sitter och har det ganska begränsat skönt just nu. så snart vi har ett break tänker jag faktiskt avvika, åka hem, svälja en ibuprofen och bara stå upp resten av dagen.

edit: ser att språket mest är upprepningar och dåligheter. men, jag har faktiskt jävligt ont. 🙂

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

