fredag var squat – vecka 2

igår blev loggandet lidande på grund av abnorm trötthet efter en slitig vecka. var dödligt trött när jag kom hem igår…och när jag som vanligt gick upp 05 imorse.

uppvärmning

knäböj, femmor för att komma igång. air squats, 20 kg, 40 kg, 60 kg och 80 kg.

mjukade upp knäna som knakat oroväckande några dagar.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 97.5 kg (3x 90.0 kg)
  2. 3x 110.0 kg (3x 110.0 kg)
  3. 9x 125.0 kg (8x 122.5 kg)

sista setet kändes bra. tog en kort vila med stången på axlarna utan att skämmas. upplever att styrkeutvecklingen fungerar väldigt bra för mig just nu. det är frestande att lägga på tyngre vikter och se vad som händer, men jag väljer att vara återhållsam där.

det beräknade 1RM blev 162.5 kg relativt 155.16 kg under förra vecka 2 (siffror inom parentes ovan).

assistanslyft

fullständiga squats, röv till vad, på cirka 60 % av 1RM ovan: 97.5 kg.

  1. 10x 97.5 kg
  2. 10x 97.5 kg
  3. 10x 97.5 kg
  4. 10x 97.5 kg
  5. 10x 97.5 kg

här kändes det bra. hade lite längre vilor mellan varje set än annars (närmare 3 minuter än 80 sekunder). å andra sidan upplevde jag att jag kunde komma ned skapligt djupt i rörelsen (range of motion), hålla bra time under tension och dessutom göra det med en inte helt krackelerad form.

liggande lårcurls

  1. 10x 50.0 kg (10x 50.0 kg)
  2. 10x 50.0 kg (10x 50.0 kg)
  3. 10x 50.0 kg (10x 50.0 kg)
  4. 10x 50.0 kg (10x 45.0 kg)
  5. 10x 50.0 kg (10x 45.0 kg)

en brännande känsla kombinerat med en lust att svimma eller kräkas. här kom sömnbristen ikapp mig och jag övervägde att somna på bänken. delade maskinen med två andra killar där jag kände att det hade varit socialt oacceptabelt att lata mig.

tryckte igenom och kom ut på andra sidan. gick hem och kraschade. gick upp och åkte till jobbet idag.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till fredag var squat – vecka 2

  1. ruinchristmas skriver:

    Very good lifting. I see that you are often able to do many extra reps on your last sets. This is a good sign of things to come!
    I advise the use of wrist wraps when benching or overhead pressing heavy. I started using them about 5 months ago. I use them for sets at or over about 80% RM. They will not enable you to lift more weight, but they will make your wrists less sore & help keep the proper position. Something to think about – unless you are already using them!
    I just got these: http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=481&pid=3017
    but before that I was using a cheap 6 inch pair from the local store.

Kommentera

