måndag vecka 2 – militärpress

en helt okej morgon. stördes marginellt av en digital grej, men det har löst sig fint. kom iväg lite tidigare än vanligt och kunde köra utan stress.

uppvärmning

lätta femmor militärpress på 20 kg, 22.5 kg, 25 kg, 30 kg och 35 kg.

mjukade upp handleder, axlar och underarmar.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg (3x 47.5 kg)
  2. 3x 55.0 kg (3x 52.5 kg)
  3. 3x 62.5 kg (4x 60.0 kg)

beräknat 1RM blev idag 68.75 kg relativt 68 kg från förra vecka 2. jag trodde faktiskt det skulle minska eftersom jag bara gjorde en trea på slutet. men, så var det inte. trodde att jag skulle kunna göra fyra reps men det tog stopp. efter idag känner jag extra starkt att jag kommer att ligga kvar på samma belastning även nästa cykel, och då blir det fyra reps.

assistanslyft

dips, chins och bicepscurls.

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

jobbade även idag på ökad time under tension, range of motion och stabilitet. det kändes bra. jag tror att jag fortfarande har mycket att hämta här innan jag börjar hänga på vikter.

chins

  1. 9
  2. 9
  3. 8
  4. 8
  5. 8

bicepscurls på formen 3 / 3 / 3+ utifrån max på 5x 40.0 kg.

  1. 3x 30.0 kg
  2. 3x 35.0 kg
  3. 5x 40.0 kg

helt ok. inget särskilt, men helt ok. beräknat 1RM steg från 45 kg förra vecka 2 till 46.66 idag.

dagen är ganska välfylld arbetsmässigt och jag siktar på att göra 12 timmar.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

