landmärke – 18 månader (ungefär)

jag har aldrig varit stark så att det har stört någon. inte än, i alla fall. ”mitt” program, 5/3/1, har hittills fungerat väldigt bra för mig. en annan sak som har fungerat bra är hjärtat.

för ungefär 18 månader sedan låg jag på ett av de andra sjukhusen i stan med katetrar i hjärtat. när katetrarna var ute var jag förbjuden att gå i trappor. inte för att det spelade någon roll, för även om jag ville så orkade jag inte. det var slitsamt att gå och handla mjölk. förbudet gällde att bära saker också, så jag packade lunchlådorna i en relativt jättestor ryggsäck som jag kunde spänna fast skapligt. allt för att undvika snedbelastning och ruptur av vissa stygn.

kort före operationen var jag på undersökning. överläkaren frågade hur mycket jag brukade träna. jag svarade fyra eller fem gånger i veckan, beroende på jobbet. han svarade ”nu tränar du noll gånger i veckan.”

jag var alltså tvingad till vila januari 2012 till juni 2012, ungefär. när jag kom igång igen kunde jag ta 1x 110 kg i marklyft. men, det är en tid sedan. i onsdags kunde jag istället dra 7x 147.5 kg.

embracethesuck

 

(also, I realize that google translate really hates Swedish texts. when using it, this blog seems to be written by a toddler. cheers!)

Det här inlägget postades i omkring och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till landmärke – 18 månader (ungefär)

  1. ruinchristmas skriver:

    Did not know about your heart problems – Makes your progress even more inspiring. Good luck and good health to you! P.S. Chrome translates ”warm up” as ”heating,” which is pretty funny.

    • lyftapajobbet skriver:

      thanks. as written elsewhere, I see lifting as part of a long-term health plan.

      just want to mention that reading your training history was inspiring for me. I find it very motivating to observe how others, people who are better than me, perform.

Kommentera

