deloadveckan fortsätter föga förvånande med att det är tisdag. idag kände jag inte att behövde ladda så värst. funderade först på att ta dagen helt träningsfri, men kom på att det kommer bli knas nästa vecka och ja… för att kunna pussla senare valde jag att gå upp när klockan ringde.

uppvärmning

gjorde lite air squats atg.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5.

  1. 5x 70.0 kg
  2. 5x 85.0 kg
  3. 5x 102.5 kg

det konstiga med programmets fjärde vecka är att mina arbetsset är som uppvärmningen annars. och det är meningen. men det känns märkligt.

assistanslyft

mera marklyft. eventuellt gjorde jag lite för många.

  1. 10x 72.5 kg
  2. 10x 72.5 kg
  3. 10x 72.5 kg
  4. 10 72.5 kg
  5. 10x 72.5 kg

ryggresning i bänk, fast inte hyperextension

  1. 8
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

provade roddmaskinen lite som avrundning. igår var det alltså positivt att jag satte 2000 m på 7:47, men ändå en klar nedgång från 7:29 som är min bästa tid (130412). nu verkar mitt loggprogram för rodden har knasat ur alldeles, men jag gjorde 3x 500 m i lite raskare tempo med vila mellan. slutade med 2000 m i promenadtempo och landade där på 8:23.

har alltså fått för mig att det här (vecka 4) är ett bra tillfälle att göra lite konditionsövningar som jag annars inte har lust med. som rodd i c2.

Det här inlägget postades i deload, marklyft och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

