vecka 4 börjar – deload

idag börjar en deloadvecka, den första som ser ut att bli ordentlig på två eller tre månader. följde schemat med minskat belastning men samma huvudsakliga övningar som på en vanlig vecka. kompletterade även med lite roddmaskin för att det var ett tag sedan och jag ville se hur mina tider från i våras stod sig.

uppvärmning

mjukade upp axlar och handleder. ingenting stort egentligen.

huvudlyft

stående militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 27.5 kg
  2. 5x 32.5 kg
  3. 5x 40.0 kg

assistanslyft

chins och dips som vanligt, men ungefär hälften av arbetsbelastningen jämfört med normalt

dips

  1. 8
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

chins

  1. 6
  2. 6
  3. 6
  4. 5
  5. 5

lite lagom. kunde fokusera mer på time under tension och form. inga volymmässiga framsteg, men det ska det inte vara heller.

bicepscurls

  1. 5x 15.0 kg
  2. 5x 20.0 kg
  3. 5x 25.0 kg

allt kändes bra och skönt. kroppen gillar att röra på sig, men den gillar att ta det lugnt också.

satte mig på min gamla kompis, roddmaskinen c2. i våras gjorde jag 2000m på 7:29 med motstånd 10. hur skulle det gå idag?

2000m tog 7:47, vilket känns rätt okej eftersom jag har åsidosatt konditionsträningen fullständigt ett tag. kul att komma under 7:50 i alla fall.

rodde återigen 2000m, men nu med ett betydligt lugnare tempo. promenadtakt, rentav. gick in på 8:49 och därmed lät jag mig nöja för idag. en bra start på veckan!

Det här inlägget postades i deload, militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till vecka 4 börjar – deload

  1. Ping: vecka 4 börjar – militärpress | lyfta på jobbet

Kommentera

