vecka 3 tisdag – marklyft!

idag fick jag hjälp att vakna redan 0430. efter att ha gjort i alla fall de flesta sysslorna på morgonen lyckades jag sedan missa bussen med en minut (jag såg den rulla förbi).

trots dessa oerhörda motgångar tog jag mig till gymmet med hög motivationsgrad. idag kände jag att förra cykelns max skulle krossas något fruktansvärt.

uppvärmning

mjukade upp mina knakande knän. knakandet försvann inte. gjorde lätta femmor marklyft på 20 kg, 30 kg, 40 kg, 60 kg och 80 kg. funderade lite och tog på mig ett bälte för att spara ryggen (som för övrigt känns bättre sen jag kom på att jag kunde ha bälte förra veckan).

huvudlyft

marklyft med bälte på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 127.5 (5x 127.5)
  2. 3x 145.0 kg (3x 142.5 kg)
  3. 4x 162.5 kg (3x 160.0 kg)

dagens sets relativt utfört arbete förra vecka tre visar på fortsatt utveckling. dagens beräknade 1RM landade på 184.16 kg att jämföra med 176 kg för jämförsdatumet. helt ok, säger jag.

assistanslyft

mera marklyft, 5 sets á 10 reps med vikt motsvarande 60 % av det beräknade 1RM ovan.

  1. 10x 110.0 kg (10x 105.0 kg)
  2. 10x 110.0 kg (10x 105.0 kg)
  3. 10x 110.0 kg (10x 105.0 kg)
  4. 10x 110.0 kg (10x 105.0 kg)
  5. 10x 110.0 kg (10x 105.0 kg)

här kändes kroppen mycket starkare än de senaste veckorna. eventuellt har jag återhämtat mig från förkylning och kroppslig misär så pass att det inte längre begränsar mig. nu är det bara min inneboende svaghet som ska övervinnas.

ryggresningar i bänk, men inte hyperextension

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

här upplever jag att jag fått ett visst stöd i ryggen. smärtan som jag känt har avtagit något, även om den fortfarande finns där. efter eller under deloadveckan (nästa vecka) ska jag komma till något beslut här. antingen gå till rysk sjukgymnast eller svälja naproxen (kloka listan rekommenderar!) och bita ihop.

idag är jag bara tillfreds. utöver en gyminsats motsvarande vad jag föresatt mig kunde jag rulla in på förmiddagens seminarie och vara det enda klart lysande ljuset bland deltagarna. varför går folk på seminarier de inte ens har läst in sig på?

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

