tisdag vecka 2 – marklyft

härliga tisdag. jag har fortfarande en konstig känsla av svaghet i ryggen. efter att jag squattade i lördags har jag haft lite ont i ländryggen. provade att stretcha ut och rulla, men det har inte gett sig. tänkte att det skulle ordna sig på vägen idag.

uppvärmning

lätta femmor marklyft på 20 kg, 30 kg, 60 kg och 80 kg. drog ut kroppen i atg-position. tittade igenom dagens beting som var på formen 3 / 3 / 3+.

huvudlyft

marklyft.

  1. 3x 120.0 kg (3x 117.5 kg)
  2. 3x 137.5 kg (3x 135.0 kg)
  3. 3x 155.0 kg) (4x 152.5 kg)

i det sista setet kände jag ryggen. det var inget vidare. pressade ut tre repetitioner, men mitt mål för dagen var fyra. upplevde att om jag hade tryckt på en till hade jag kunnat skada mig, och det är ju inte värt.

mitt beräknade 1RM sjönk idag, från 172.83 kg till 170.5 kg. om jag hade hållt upp planeringen med fyra reps hade jag ökat och känt mig starkare. nu mosade jag på fast det kändes motigt och ser det som ett slag seger i sig.

assistanslyft

mera marklyft på 60 % av dagens beräknade 1RM, vilket blev 102.5 kg.

  1. 10x 102.5 kg
  2. 10x 102.5 kg
  3. 10x 102.5 kg
  4. 10x 102.5 kg
  5. 10x 102.5 kg

här kändes det ganska bra, men inte så bra som jag vill. ryggen stod i vägen. måste komma på hur jag på bästa vis undviker mera smärta där (ett tips från coachen kan vara att inte bli störd och vingla till i bottenpositionen när du squattar 130 kg).

gjorde ryggresningar i ställning också. utan hyperextension.

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

avslutade med att träffa en kompis jag inte sett på väldigt länge. riktigt kul. nu arbete.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till tisdag vecka 2 – marklyft

  1. Ping: failure is always an option | lyfta på jobbet

Kommentera

