måndag vecka 2 – militärpress from hell

försov mig härligt länge idag. vaknade utvilad men med tillräcklig tid för att hinna förbi gymmet precis som jag tänkt. all in all, en bra morgon.

uppvärmning

språngmarsch till bussen och sen till gymmet. mjukade upp handlederna. gjorde lätta femmor militärpress på 20 kg, 30 kg, 35 kg och 40 kg. blickade inåt. idag hade jag gett mig på att krossa programmet.

huvudlyft

militärpress, på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg (3x 47.5 kg)
  2. 3x 52.5 kg (3x 52.5 kg)
  3. 4x 60.0 kg (3x 60.0 kg)

framsteg! det beräknade 1RM steg från 66.0 kg till 68.0 kg. kände mig stark i sista pressen. inget mer att säga, men jag gjorde det jag föresatt mig: ökade med vad jag tycker var god form.

assistanslyft

dips och chins som vanligt. går in för att öka time under tension nu, och göra repetitionerna lite långsammare. särskilt så att jag håller emot mer på vägen ner i chins istället för att bara släppa ned kroppen som en säck potatis.

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

chins

  1. 9
  2. 8
  3. 8
  4. 8
  5. 8

ökade chinsen med en rep i ett av seten, precis som planerat. det sved lite i kroppen på de två sista seten chins, men det var ok. formen höll sig bättre under längre tid. jag försöker att se bra saker som framsteg. 🙂

bicepscurls med z-stång i preacherbänk

  1. 3x 27.5 kg
  2. 3x 32.5 kg
  3. 6x 37.5 kg (ökning från 5x sist)

nu mot arbete!

7 Oktober 2013

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

