vecka 3 slutar med knäböj

jag gillar fredagar. även när man har en riktigt full dag på arbetet är det ändå en härlig stämning. alla vet att det snart är helg (även om jag har sexdagarsvecka) och nästan alla är glada. just idag är det dessutom riktigt fint väder över sjukhuset.

sov bra inatt. käkade en bra middag igår, trots inledande mörka utsikter. hade mardrömmar om atombomber över stockholm, men det var nog en metafor för hur mycket jag skulle lyfta.

uppvärmning

plockade i ordning efter idioten före mig som lämnat allt på stången. gjorde air squat ATG. drog ut lite kroppsdelar. sedan lätta femmor på 20 kg, 60 kg och 80 kg.

huvudlyft

knäböj, till strax under parallell.

  1. 5x 102.5 kg (5x 100.0 kg)
  2. 3x 115.0 kg (3x 115.0 kg)
  3. 4x 130.0 kg (3x 127.5 kg)

här kändes det bra. fick tyvärr inte plats i squat racket idag, för där stod en av mina antagonister och gjorde marklyft. eftersom jag är en glad och vänlig person valde jag att inte söka konflikt.

höll vad jag tyckte var god form rakt igenom. på fjärde repen i sista setet anade jag att överkroppen föll lite lite framåt. valde att avbryta och inte köra slut fullständigt, delvis för att jag inte hade något rack omkring mig. beräknat 1RM = 147.33 kg (1RM = 140.25 kg). siffror inom parentes är vecka 3 för en månad sedan.

all in all, jag är nöjd. framsteg!

assistanslyft

knäböj, fullständiga med röv mot vad.

  1. 10x 90.0 kg (10x 80.0 kg)
  2. 10x 90.0 kg (10x 80.0 kg)
  3. 10x 90.0 kg (10x 80.0 kg)
  4. 10x 90.0 kg (10x 80.0 kg)
  5. 10x 90.0 kg (10x 80.0 kg)

här körde jag 60 % av det beräknade 1RM på squatsen ovan och landade på cirka 90 kg. förra månaden (vecka 3) låg jag på 10 kg mindre.

liggande lårcurls

  1. 10x 45.0 kg
  2. 10x 45.0 kg
  3. 10x 45.0 kg
  4. 10x 45.0 kg
  5. 10x 45.0 kg

inget anmärkningsvärt här. hade en bra känsla i rörelsen. började svida på sista repen i femte setet och det kan jag acceptera. oklart hur jag ska gå vidare här. höjda vikter verkar troligt.

sammantaget ett rätt bra pass. känns som att jag lade in kvalitetstid och fick ut kvalitet.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

