tisdag vecka 4, deload

deload. jag hade sett fram emot att teknikträna lätta vikter på jobbgymmet. men ack, ödet gick mig emot. lyckligtvis har jag rätt taskig kondition som behöver bättras på.

var ute i den lilla backen i området idag. tittade först på när någon slags gruppträning ägde rum. jag antar att det skulle vara ”funktionell” träning. de hade i och för sig en prowler. såg några som körde farmers walk, typ, med nån slags miniskivstänger. men att dubbelvikt rulla en halvuppblåst pilatesboll uppför en slänt känns inte helt självklart för mig. tur att de som körde verkade ha kul.

försökte hålla ett jämnt (läs: lågt) tempo idag. såhär blev det:

  1. 10x hill sprint
  2. 4 min tabata, upphopp (minst 13 hopp per 20 sek)
  3. 10x hill sprint
  4. 4 min tabata, burpees (minst 6 burpees per 20 sek, började helt ok på 12 men sjönk snabbt som en sten)
  5. 10x hill sprint
  6. 4 min tabata, upphopp (minst 13 hopp per 20 sek)

allt som allt tog det 47 minuter. tog en liten vila och drog ut benen efter första tio backarna. sedan små vilor inpetade. körde på känsla idag, och känslan var ungefär ”mina lungor dör, men resten håller”. lade ned antihistaminerna för säsongen för några veckor sedan. det har känts skapligt, men idag kändes det för jävligt. blir pang på tabletterna några veckor till. oklart hur det ser ut med studier på beroendeproblematik där.

såg en studie (lite mera populärt, läs här) som handlar om brunt fett och dess bildning i kroppen. har inte hunnit läsa mer än författarlistan än, men ser fram emot att gnaga i mig det här i sängen om en kvart.

Det här inlägget postades i deload, hill sprint och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

