fredag är knäböj, vecka 2

inte helt oväntat var det knäböj idag, ty det är fredag. åtminstone någon halvtimme till. skönt då att skriva av sig dagens stund på gymmet innan sovdags.

uppvärmning

air squats. sedan lätta femmor med skivstången. lade inte de exakta siffrorna på minnet, men det var troligen 20 kg, 40 kg, 50 kg och 60 kg. sedan några air squats till med lite utsträckning i ATG-position.

huvudlyft

härliga squats. antagligen världens bästa övning. förutom att man får stadiga stockar att stå på blir röven precis sådär ankformat härlig.

seten såg ut såhär:

  1. 3x 95.0 kg
  2. 3x 107.5 kg
  3. 5x 120.0 kg

jag hade tänkt mig en sjua på 120. det lät sig dock icke göras och jag fick vackert stå på femman och trampa. positivt var att jag upplevde en i alla fall okej form genom sista setet. tyckte att jag fick med axlarna och ryggen på ett skönt sätt när jag höll ihop kroppen.

assistanslyft

fortsatte på torsdagens la vida loca och petade in cleans, som kom att peta ut lårcurl från dagens session. det var inte helt avsiktligt, men jag hade lite mindre tid än vanligt på grund av jobbet.

clean såg ut såhär:

  1. 3x 55.0 kg
  2. 3x 62.5 kg
  3. 5x 70.0 kg

här jobbade jag på att fånga stången på lite framskjutna axlar, som jag tror att coach burgener har visat på youtube.

sist fullständiga knäböj, ass to grass:

  1. 10x 75.0 kg
  2. 10x 75.0 kg
  3. 10x 75.0 kg
  4. 10x 75.0 kg
  5. 10x 75.0 kg

höll en skaplig fart i seten idag. sedan en skaplig andningspaus på 60-90 sekunder mellan varje set. kände hur jag fick med ländryggen och hela vaden när jag mosade på i de två sista seten. upplever mig hålla ihop kroppen allt bättre. förhoppningsvis stämmer det också.

16 augusti 2013

16 augusti 2013

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

